BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Karolina Pavlavičienė: „Ateities įmonės komandai neužtenka tik į aplanką įsegtos mokinio praktikos sutarties“

2021 m. spalio 26 d. / Centrinė projektų valdymo agentūra

Vis daugiau Lietuvos verslo įmonių supranta, kad joms reikalingi ne tiesiog darbuotojai, o kvalifikuoti ir motyvuoti žmonės – ateities įmonės komanda ir neįkainojamas potencialas. Vietoje nestovi ir ugdymo įstaigos, siekiančios maksimaliai paruošti rinkos poreikius atliepiančius savo srities specialistus.

Rodoma:

Statybų sektoriuje lyderiaujančios įmonės „Peikko Lietuva“ ir Elektrėnų profesinio mokymo centro partnerystė – dar vienas gerasis pavyzdys, kiek daug duoda abipusės naudos siekis ir noras atrasti neįprastų bendradarbiavimo formų. Platų specialybių spektrą ir stiprią mokymų bazę turinčio Elektrėnų profesinio mokymo centro direktorė Lina Triponienė sako, jog tiesos teiginyje, kad profesinio mokymo ir verslo atstovai atitolę, išties yra. Tiek vieni, tiek kiti neretai vengia rodyti iniciatyvą ir imtis realių veiksmų, sakydami, jog kita pusė su jais nebendrauja. Tačiau norint tinkamai išugdyti greitai prisitaikančius, save realizuojančius ir pridėtinę vertę įmonėms bei valstybei kuriančius profesijų atstovus privalu jausti verslo pulsą.

„Neretai įmonės prašo duoti jiems praktikantų, darbo jėgos. Mes savo ruožtu į tai atsakome, paprašydami garantijų, nes iš tiesų nėra taip lengva prisitraukti mokytis norintį žmogų ir įrodyti, kad jo pasirinka profesija yra gyva ir reikalinga. Projektas „Profesijos, pritaikytos verslui“ – postūmis tiek darbdaviams, tiek ugdymo įstaigoms, kad svarbu ne tik poreikis gauti darbo jėgos ar užtikrinti ugdymo procesą, bet ir išsiaiškinti, kas iš tiesų yra naudingiausia vieniems bei kitiems“, – dėsto Elektrėnų profesinio mokymo centro direktorė.

Įsitraukti į projektą Kaune įsikūrusią įmonę paskatino galimybė paieškoti kitokių abiem pusėms vertingų formatų bendradarbiaujant su potencialius specialistus ruošiančiomis mokyklomis. Be to, pasauliniais standartais besivadovaujančios įmonės filosofija – orientuotis į darbuotojų ugdymą, įsitraukimą, talkinti organizacijoms įvairiuose procesuose, įskaitant ir mokymą.

Visgi „Peikko Lietuva“ personalo partnerė Karolina Pavlavičienė pastebi, kad dažniausiai verslo ir profesinio mokymo įstaigų partnerystės pasibaigia pasirašyta ir į aplanką įsegta įstaigų bendradarbiavimo bei mokinio praktikos sutartimi.

„Kaip ir kiekvienas darbdavys, kurio veikla paremta inovacijomis, naujų produktų kūrimu, kokybės užtikrinimu, savo komandoje norime turėti kvalifikuotus, orientuotus specialistus. Kita vertus, trūksta informacijos sklaidos, paaiškinimų, gerųjų praktikų pristatymų mokiniams. Tad su Elektrėnų profesinio mokymo centru esame pasiruošę paskatinti juos apie praktiką ir būsimas darbovietes galvoti plačiau – svarstant, kurioje srityje mokinys galėtų save visiškai realizuoti, tobulėti, kurioms organizacijoms iš tiesų rūpi jų darbuotojų galimybės, ugdytinos vietos“, – akcentuoja K. Pavlavičienė.

Vienas partnerystės planų – dėmesys profesijų mokytojų augimui

Atrasti sąlyčio taškų mokyklai ir įmonei pavyko jau per pirmuosius pokalbius apie lūkesčius partnerystei. Tiek Elektrėnų profesinio mokymo centras, tiek „Peikko Lietuva“ atstovai yra atviri nestandartiniam bendradarbiavimui, neapsiribojančiam mokinių praktikos galimybėms, dalyvavimu „Karjeros dienose“ ar viena kita pažintine ekskursija įmonės patalpose.

„Inicijavome susitikimą, kad mokyklos atstovai realiai pamatytų ir suprastų, kokie iš tiesų esame, kokius vidinius procesus taikome, kaip dirbame. Tai, jog atvyko gausi suinteresuotų žmonių delegacija, įskaitant ir profesijų mokytojus, suvirinimo, apdirbimo sričių atstovus, rodo, jog institucija orientuojasi į tai, kas jiems tikrai aktualu, į pačias mokymo programas“, – džiaugiasi K. Pavlavičienė. L. Triponienė atkreipia dėmesį, kad šiemet jos vadovaujamoje mokykloje suvirinimo amatą pabaigusiųjų klasė – labai stipri. Tad sujungus motyvuotus mokinius bei profesionalius ugdytojus, šiuo atveju – „Peikko Lietuva“ komandą, galima tikėtis pačių geriausių bendradarbiavimo rezultatų.

Mechatronika, arba automatinių sistemų eksploatavimo elektronika – itin įdomi specialybė, suteikianti ją įgijusiam žmogui mechanikos, elektronikos, IT žinių ir reikiamų įgūdžių dirbant su elektra. Tačiau praktikuotis „Peikko Lietuva“ turės galimybę ne tik suvirinimo ar mechatronikos sričių mokiniai, bet ir elektrikai, apdailininkai, kompiuterinio programavimo, kompiuterinės įrangos derintojai.

„Ateityje ketiname į tikslinius projektus įtraukti ir profesijų mokytojus, kuriems taip pat svarbu matyti verslo poreikį bei gebėti pristatyti mokiniams naujausius technologinius sprendimus, tendencijas. Semdamiesi žinių iš tokių pažangių sričių, kuriose veikia mūsų įmonė, jie taip pat mokysis ir augs“, – sako K. Pavlavičienė.

Elektrėnų profesinio mokymo centro direktorė komentuoja, kad profesijos mokytojais tampa iš darbo rinkos atėję žmonės, dažnai bijantys pedagogikos – išmanantys amatą, tačiau nemokantys perteikti žinių kitiems. Įveikti šį iššūkį tampa kur kas lengviau, paaiškinus, kad jų mokiniai – tokie patys žmonės, tereikia leisti jiems iš tavęs viską pasiimti.

„Kartais sakau, kad mokytojas nebūtinai turi būti superspecialistas, svarbiausia, kad gebėtų perteikti žinias, parodyti, nukreipti, išmokyti ieškoti atsakymų. Tuo pačiu iš darbo rinkos išėjusiam specialistui būtina kelti kvalifikaciją, šiek tiek padirbėti, pamatyti, kad yra naujų technologijų ir galbūt pasiūlyti mokyklai atsinaujinti. Visa tai ilgainiui padeda profesijų mokytojams tapti savo srities ekspertais ir autoritetu mokiniams“, – sprendimo įtraukti mokyklos darbuotojus į partnerystės su „Peikko“ veiklas efektyvumu neabejoja L. Triponienė.

„Profesijos, pritaikytos verslui“ – VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros inicijuota komunikacijos kampanija, kuria skatinamas Lietuvos profesinio mokymo įstaigų ir verslo įmonių bendradarbiavimas. Kampanijos metu sukurta į verslą orientuota elektroninė platforma – profesinių mokyklų kontaktų žemėlapis, taip pat dalinamasi geraisiais profesinių mokyklų ir verslo bendradarbiavimo pavyzdžiais. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Europos Sąjungos investicijomis kasmet modernizuojamos profesinio mokymo įstaigos ir gerinama jų infrastruktūra visoje Lietuvoje.

 

Žemėlapis

, Elektėnai

Susiję įrašai